Orientation Week @ WIU

Jag har verkligen haft fullt upp sen jag kom hit till Webber International University i söndags natt.

I måndags var det öppningscermoni och på kvällen lekte vi lekar för att lära känna folk.
I tisdags var det tester i engelska och matte på morgonen och på eftermiddagen var jag till Lake Wales CC  och spelade 9 hål tillsammans med de nya svenska killarna; Gustaf, John och Alex och en av andraårskillarna; Tom från England. Det gick faktiskt bra, trots värmen!
I onsdags ordnade skolan Wacky water Wednesday med såna uppblåsbara pooler med rutschkanor och grejjer. Det var jätteroligt! Sen åkte jag till Wal Mart och handlade.. spegel, sängbord, lakan och sånt. Jag vet dock inte hur jag ska göra med mobilen.. Jag kan inte ha ett abonnemang eftersom jag inte har ett social security number. På kvällen kom det två poliser från stationen i Lake Wales och pratade om alkohol och droger. Sen blev det bingo.. jag vann ialla fall en WIU-mugg!
Idag var registration, så vi fick våra scheman och böcker och allt sånt. Den här terminen ska jag läsa Intro Business, College Algebra, Phsycology, Intro Computer och English Composition I. Jag har alla lektioner på mornarna vilket betyder att jag kommer ut till golfen fortare! Efter registration åkte några av oss till Sun n' Lakes CC för att spela. Vi värmde upp lite grann på rangen och spelade sen 9 hål. På den banan måste man åka golfbil!! Vi spelade bästboll.. Tom och jag mot Gustaf och Connor (freshmen från England). Vi förlorade tyvärr på 8an, men jag spelade ialla fall bra golf. Måste dock vänja mig vid både yards och den konstiga Bermuda-ruffen. Efyer det skyndade vi tillbaka till Webber för att gå på ett möte för oss internationella studenter. Nu kom jag precis tillbaka efter att ha sett Animal House, "en klassisk collegefilm". Den var löjlig men ändå rolig.

Jag bor på campus i Camilla Hall i ett ganska stort rum med tre andra tjejer; Stephanie, softbollspelare från Florida och Charlot och Celine från Frankrike. En av de andra golfarna, Kelly, flyttade precis till ett annat rum så att vi skulle få mer plats.

Det är galet fuktigt vilket gör det ännu varmare. Idag var det 33 grader i skuggan! Maten är okej, men frukosten är säääämst. Vem vill ha munkar med jordnötssmör på till frukost??!! Kranvattnet smakar klor, men jag antar att jag måste vänja mig bara.. men än så länge köper jag vatten på Wal Mart!

Jag har fått många nya kompisar dom här dagarna, dels genom rumskompisarna dels genom golfarna. Jag har också blirvit kompis med de flesta  jag pratade med på facebook innan jag åkte.

Sen måste jag ju också passa på att berätta att jag fått mycket beröm för min engelska! ;)

Good night!

slip n slide        LWCC        Warriors

Kommentarer
Postat av: mormor

heej! Vad glad jag är att du tycks trivas värmen får du väl stå ut med!!! men du ska nog fortsättningsvis fortsätta dricka vatten på flaska.

här har inget nytt hänt men just nu har vi faktiskt 22+ kl 19.30 så jag kan sitta ute och läsa i allafall.Biderna är dom från din skola? MÅNGA

KRAMAR från mej till dej

2009-08-28 @ 19:33:30
Postat av: pappa

Hej min duktiga dotter!

Allting verkar bra och roligt läser jag i din blogg.

Har inte riktigt fattat än att du är därborta.

Jag ska på intervju imorgon i Uppsala, så håll tummarna för pappa.Jag håller tummarna för dig

att du ska trivas med din nya tillvaro och att allting ska gå bra för dig.

Många pussar och kramar från pappa och Monica.

2009-08-31 @ 16:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0